יורש העצר הבריטי מצא את שורש בעיית הטרור העולמי: שינויי האקלים

    ישראל פרייא | צילום: Dan Marsh 2 Comment on יורש העצר הבריטי מצא את שורש בעיית הטרור העולמי: שינויי האקלים
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטרור האיסלאמי ששנים רבות היה בעיקר נחלת ישראל, מתפשט ושולח זרועות אכזריות לכל רחבי העולם. על המניעים ודרכי ההתמודדות אתו, מתדיינים מיטב המדינאים, אנשי הביטחון ואישי מעש ורוח מכל העולם, אך ליורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, ישנה משנה סדורה ודי מפתיעה לבעיה הכואבת.

    לקראת השתתפותו בוועידת האקלים בפריז, במהלכה ינסו 118 מנהיגים מרחבי העולם לסכם על הגבלת פליטת גזי החממה, העניק הנסיך ראיון ל"סקיי ניוז" הבריטי, ובו הסביר כי כישלון העולמי בהתמודדות עם שינויי האקלים הוא שורש מלחמת האזרחים בסוריה, הטרור העולמי ומשבר הפליטים באירופה.

    רוצים הסבר? הנה ההיגיון של הנסיך בראיון שהוקלט ימים ספורים לפני הפיגועים בפריז: "למעשה יש הוכחה טובה מאוד לכך שאחת הסיבות המרכזיות לזוועות בסוריה היא הבצורת שנמשכת כחמש או שש שנים, מספרים אדירים של אנשים בסופו של דבר היו חייבים לעזוב את אדמתם".

    המראיינת שכנראה רצתה לוודא כי שמעה נכון, שאלה אותו בבירור, האם הוא מוצא קשר ישיר בין שינויים אקלימיים לסכסוכים וטרור, והוא השיב: "בוודאי. אנחנו אף פעם לא מתמודדים עם שורש הבעיה שלמרבה הצער היא מה שאנחנו עושים לסביבה הטבעית שלנו".

    בימים בהם העולם עוקב אחר התמודדותה של אירופה עם אירועי הטרור, והתלבטות הפרשנים האם כבר הגיעה ה'התפכחות' של היבשת, דבריו של יורש העצר הבריטי, הגם שאינו נושא בתפקיד מעשי כלשהו, יכולים לתת אינדיקציה כלשהי על הלך הרוח.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה תמימות כל כך קל להאשים את הטבע כי הוא לא יכול לענות

    2. 1

      כזה מטומטם עוד לא ראיתי